InicioEconomíaA frota pide unha reunión co Goberno sobre a obriga de fichar:...

A frota pide unha reunión co Goberno sobre a obriga de fichar: “o mar non é unha fábrica”

O patrón maior de Burela e presidente das confrarías españolas advirte de que "imos ter un lío gordo" se o Executivo central non dá marcha atrás

Publicada o

- Advertisement -

EFE/RAMÓN GONZÁLEZ REY. O sector pesqueiro quéixase de que o Goberno central o inclúa na obriga de “fichar” no traballo para cumprir coa Lei de rexistro da xornada laboral, xa que na súa opinión os barcos “non son oficinas”, polo que ven neste requisito “un despropósito”.

Neses termos se expresan pescadores e armadores consultados por Efe, que recoñecen que a decisión do Ministerio de Traballo colleunos por sorpresa, xa que nun principio non estaba claro se se verían afectados ou non, aínda que finalmente o Executivo central incluinos.

A obriga de fichar supón “unha tontería”, dice sen miramentos o pescador canario Gabriel Jiménez, para quen o traballo no mar é “totalmente diferente” ao que é “normal” na “vida cotiá dun traballador en terra”.

Xestiona xunto ao seu fillo un barco, ambos son autónomos e reparten o 50% do recaudado. Jiménez pregúntase como rexistrar a xornada, xa que argumenta que no mar hai momentos nos que descansa.

Cre que a decisión do Goberno “prexudicará” o seu traballo e o doutros pequenos pescadores canarios coma el.

PROGNOSTICAN FOLGAS

Francisco Martín é pescador na zona de Gandía (Valencia). Baixo o seu punto de vista, o Ministerio de Traballo demostra “pouco coñecemento” sobre que é a pesca con esta normativa.

Martín non se explica como poderán rexistrar as xornadas dada a flexibilidade horaria coa que conviven, en función da especie que saian a capturar ou das condicións climáticas de cada día.

Con todo, espera que o Executivo “dea marcha atrás”. Do contrario, prognostica folgas e protestas, xa que os pescadores están “moi cabreados”.

HORARIOS DIFERENTES

Os armadores tamén se unen ás críticas, entre eles o xerente da Organización de Produtores Pesqueiros de Almería, José María Gallart, quen incide en que está “totalmente en contra” porque o mar e o sector primario en xeral ten uns horarios “que nada teñen que ver cos de calquera outra actividade”.

Pon como exemplo a dificultade que supón fichar na flota de arrastre do Mediterráneo, que fica no mar doce horas seguidas pero non todas son de traballo efectivo, segundo o seu parecer.

“NON É UNHA FÁBRICA”

Gallart está seguro, non obstante, de que o Goberno cambiará a lei. “Non pensamos que poidan non ceder porque é un auténtico disparate”, subliña.

Tamén pertence ao sector dos armadores Luis Francisco Marín, xerente da Organización de Produtores de Pesca de Altura de Ondarroa (Biscaia), e que tamén ve “moi difícil” a esixencia normativa polas características específicas deste traballo.

“Péscase cando o tempo o permite, non é coma unha fábrica”, argumenta, á vez que incide nos períodos de tempo improdutivo durante as labores no barco.

PIDEN LEIS EN FUNCIÓN DOS SECTORES

Considera que se o obxectivo do Ministerio de Traballo é facer aflorar as horas extras no mercado laboral, ten que presentar esta “problemática” nos seus “xustos termos”, en función dos sectores.

Por iso, asegura que a maior parte do sector pesqueiro conta xa con especificidades laborais que tentan solucionar esa problemática.

As alarmas saltaron o pasado 10 de xuño, cando o Ministerio de Traballo confirmou ao sector pesqueiro a súa obriga de “fichar”, unha decisión que fixo pública a Confederación Española de Pesca (Cepesca) dous días despois.

O seu secretario xeral, Javier Garat, asegurou que vía “imposible” cumprir con esta demanda polas singularidades do oficio.

“CÓBRASE SEGUNDO SE PESCA”

Desde as confrarías de pescadores, o presidente da Federación Nacional e patrón maior de Burela, Basilio Otero, traslada unha idea parecida: non cre que se poda cumprir unha esixencia que mostra un “total descoñecemento” sobre o seu labor.

“Para empezar, non temos un convenio coma os de terra, faise diñeiro e cóbrase en función do que se pesca“, expón Otero, que advirte de que se o Goberno central non dá marcha atrás “imos ter un lío gordo”.

Otero pregúntase como se contabilizarán as horas traballadas. “Algúns barcos teñen que desprazarse tres ou catro horas para pescar. Iso de ida, e logo outras tantas de volta. Contarase o traxecto como tempo de traballo?”, sinala.

REIVINDICACIÓN CONXUNTA

De momento, ambas organizacións queren reunirse co Ministerio de Traballo para dar unha solución a esta normativa, que xera sorpresa e recelo no sector do mar.

Otero tamén precisa que tanto Cepesca como a Federación de Confrarías traballan con Comisións Obreiras (CC OO) na creación dun texto conxunto para presentar reivindicacións neste apartado ao Executivo.

ÚLTIMAS

Erika Gomes Mendes: “Fixen un traballo para saber se os caboverdianos coñecían algo de Galicia antes de vir”

-Erika, cando chegaches a Burela desde o teu país? Cheguei a Burela en 2017 e...

‘A Sacabeira’ celebrará o Día de Rosalía o 25 de febreiro en Sargadelos

O vindeiro 25 de febreiro, no Café Bar Cultural A Sacabeira, a ACR Fervenza  de Sargadelos celebra...

Denuncian que o Hospital de Burela queda só cun cardiólogo

A CIG-Saúde da Mariña denuncia que o hospital queda cun só especialista en cardioloxía...

Trabada solicita unha subvención para as cubertas do CEIP Celso Currás

O Concello de Trabada solicitou unha subvención á Xunta de Galicia para a mellora...