O kit para facer pan de Mondoñedo triunfa, con “200 pedidos diarios”

A panadería Rubal achega a calquera punto da Península "os mellores ingredientes" para elaborar artesanalmente o produto

A iniciativa de Waldo González, á dereita, foi un éxito. AXM

Ana Martínez/EFE. Facer pan caseiro converteuse nunha das actividades favoritas no confinamento. E o panadeiro Waldo González, que rexenta un pequeno negocio de trinta metros cadrados -obrador incluído-, decidiu facer chegar a calquera punto da Península Ibérica “os mellores ingredientes” para elaborar artesanalmente pan de Mondoñedo.

E arrasou. “Eu son de Mondoñedo e non saín de aquí para nada, no sentido de que nunca vivín noutro lugar“. Deste xeito preséntase o dono da panadería Rubal, que se declara “orgulloso simpatizante” de vivir no rural.

Sen mover a súa residencia deste municipio lucense de 3.600 habitantes expandiu o seu negocio con éxito a través da rede, pois en pouco menos dunha semana xa empezou a ver como superaba os dous centenares de pedidos diarios.

Nun momento no que “todo o mundo quere facer cousas na casa”, González decatouse de que era a oportunidade idónea para “buscar novos nichos de mercado” e dar a coñecer o seu produto artesán, xa que facer pan en casa “deixa unha gran satisfacción persoal“.

PRODUTOS

O pack contén tres quilos de fariña de forza de Aragón; un quilo de fariña de trigo do país (colleitado nos vales de Lourenzá, Mondoñedo e O Valadouro); 1,5 litros de auga de manancial de Galicia; 80 gramos de sal; unha guía para a súa elaboración e, o máis importante, un quilogramo de masa nai, fermento criado na panadería Rubal desde 1965.

O prezo son 24 euros. “O único que lle falta ao kit son unhas mans para amasar e un forno no que fornear o pan, nin máis nin menos”, asegura a Efe este emprendedor que curiosamente naceu no mesmo ano que a masa nai de Rubal. Do forneado, dá a medición, de 220 a 240 grados e, avisa, o sabor do “de leña” é insubstituíble.

NEGOCIO FAMILIAR FUNDADO NO 1965

Pertence á terceira familia que rexenta este establecemento coñecido no municipio. A súa muller e el traballaron varios anos en distintos medios de comunicación, dedicáronse á hostalería e agora son panaderos. Os anteriores donos de Rubal ensináronlles o oficio e, trece anos despois, a parella lánzase ao comercio online.

O kit véndese de luns a xoves na plataforma do concello de Mondoñedo e o tempo de envío oscila entre 24 e 48 horas.

Unha das chaves do pan de Mondoñedo, explica, é a auga. Por iso engade no paquete unha botella de Cabreiroá, porque é a máis parecida á do seu municipio, debido á cantidade de cal que leva, indica.

OS TALLERES DE AMASADO, PUNTO DE PARTIDA

A idea do completo paquete comezou a xestarse fai tempo. Waldo e a súa muller teñen unha caseta que levan a feiras e festas para ensinar o oficio. Os colexios mostraron interese pola súa unidade didáctica e comezaron a realizar talleres nos centros educativos. Nese momento, déronse conta de que aos nenos encantáballes amasar.

Recentemente, xa en confinamento, fixeron unha videochamada cos seus sobriños porque querían facer pan na casa. Waldo explicáballes o proceso en directo a través da pantalla á vez que comezaba a pensar en que era o momento para lanzar o envoltorio.

NOVE TRABALLADORES

Sen dúbida, “chega para quedarse” trala corentena, esgrime este panadeiro que prepara xa novos produtos para a súa venda online. Os primeiros, serán outros paquetes con fariñas diferentes co fin de que a xente “recoñeza os distintos sabores, aromas e texturas”.

Está estudando así mesmo a posibilidade de vender fóra da península, pois asegura que “hai moita demanda” en Ceuta, Melilla e nas illas. Tamén Suíza, pola súa cantidade de migrantes galegos, cre que sería unha boa opción.

Debido ao seu repentino éxito, atópanse desbordados. Os nove traballadores da panadería terán que trasladarse a unha nave coa masa. Córtana, pésana, envásana. E así, unhas 200 veces ao día para elaborar os pedidos en tempo e forma.

CONSELLOS POR WHATSAPP

Ademais, tamén ofrece Waldo un trato directo aos seus clientes por WhatsApp. Envíanlles fotos do seu pan e el dilles que teñen que mellorar. Para que a preparación sexa máis sinxela, animáronse tamén cun tutorial en vídeo. “É fácil pero hai que poñerlle moito agarimo”, sostén este experto.

“Ás veces acertas e ás veces fallas, pero nestes tempos difíciles hai que tomar decisións para buscar novas oportunidades de negocio coa mesma mentalidade”, abunda o mindoniense, que confía na supervivencia do seu compactado negocio unha vez termine a moda de facer pan no confinamento.

RESPOSTAR

Please enter your comment!
Please enter your name here