A DGT instala un novo sistema de balizas na A-8 ao seu paso por Mondoñedo

A DGT aclarou que se trata dunha continuación do desvío automatizado que se instalou en 2016 e que permite aos responsables da xestión do tráfico desviar de forma automatizada a circulación de vehículos da A-8 á N-634 "cando as condicións de visibilidade causadas pola néboa fan que a circulación sexa moi complicada e comprometa a seguridade viaria".

25-01-2022 Tráfico presenta en Lugo un sistema de balizamiento pionero en Europa para conducir de forma más segura con niebla. La Dirección General de Tráfico (DGT) ha presentado este martes el nuevo sistema de balizas inteligentes de climatología adversa, que se ha instalado en la autovía A-8 a su paso por el municipio de Mondoñedo (Lugo), un punto donde las condiciones de circulación se ven afectadas por la densa niebla que se suele instalar en el alto de O Fiouco. ESPAÑA EUROPA GALICIA SOCIEDAD DGT

A Dirección General de Tráfico (DGT) presentou este martes o novo sistema de balizas intelixentes de climatoloxía adversa, que se instalou na autovía A-8 ao seu paso polo municipio de Mondoñedo, un punto onde as condicións de circulación ven afectadas pola densa néboa que se adoita instalar no alto do Fiouco.

Así o deu a coñecer Tráfico, que detallou que na presentación participaron o delegado do Goberno en Galicia, José Miñones; a subdelegada do Goberno en Lugo, Isabel Rodríguez; o subdirector de Mobilidade e Tecnoloxía da DGT, Jorge Ordás; o xefe provincial de Tráfico de Lugo, Anxo Álvarez; e o director do centro de xestión do Noroeste-Cantábrico, Ramiro Martínez.

Respecto deste novo sistema de balizamento, a DGT aclarou que se trata dunha continuación do desvío automatizado que se instalou en 2016 e que permite aos responsables da xestión do tráfico desviar de forma automatizada a circulación de vehículos da A-8 á N-634 “cando as condicións de visibilidade causadas pola néboa fan que a circulación sexa moi complicada e comprometa a seguridade viaria”.

“O desvío automatizado axudounos a mellorar o tempo de uso da autovía cando hai néboa intensa e temos que desviar a circulación. Pero agora queremos dar un paso máis e valéndonos da tecnoloxía existente deseñamos un proxecto, pioneiro en Europa, innovador e económico para resolver un problema concreto, a néboa, que nos permite reducir ao máximo o número de horas que a autovía ten que estar pechada no devandito tramo e que supón unha mellora substancial na explotación da autovía e a mellora significativa na seguridade viaria do tramo en cuestión”, dixo Jorge Ordás.

Pola súa banda, o delegado do Goberno en Galicia, José Miñones, destacou que as novas balizas reducirán nun 78% o peche ao tráfico do Fiouco por impacto da néboa. “Con estas novas balizas de cada catro veces que a autovía estivo pechada nestes anos por néboa pasaremos a só unha”, explicou.

Así, no tramo onde se asintan as néboas na A-8, instaláronse balizas “máis potentes, con maior luminosidade e coa posibilidade de sinalizar ou avisar ao condutor dun vehículo se circula por diante del outro vehículo e que ademais poida seguir o desprazamento do mesmo”.

Para iso, segundo explicou a DGT, cantonalizouse a totalidade do tramo conflitivo en ambos os sentidos e en seccións de 50 metros, colocando balizas detectoras en ambas as marxes de cada sección.

As balizas detectoras consisten nun corpo físico con dúas xanelas, a da parte inferior con leds ámbar e a superior con leds vermello, sobre un poste de 1,50 metros sobre a calzada, de modo que ante situacións dunha néboa determinada acenderanse as xanelas inferiores de cor ámbar que balizarán o tramo conflitivo, indicando ao condutor a traza da autovía en condicións de seguridade.

A xanela de cor vermella acenderase cando as balizas, a través de diferentes tecnoloxías, detecten o tránsito doutro vehículo. Unha vez detectado o coche, acéndese a parte superior das balizas de cor vermella de modo que a medida que se desprace o primeiro vehículo, quedarán acendidas as balizas ao seu paso e permitirán ao vehículo que lle preceda ver a unha distancia aproximada de 100 metros e poder circular con seguridade.

Ademais das balizas, Tráfico tamén instalou un panel vertical informativo no que se advirte ao condutor de que vai transitar por un tramo onde pode haber néboa e da necesidade de gardar unha distancia mínima entre vehículo de dous das balizas instaladas.

Cando a distancia de visibilidade por néboa é inferior a 40 metros e non se pode circular en condicións seguras, os responsables da xestión do tráfico establecen o nivel Negro e procédese a cortar a A-8 ao tráfico, desviando o mesmo, á N-634, alternativa á autovía entre os puntos quilométrico 536 e 552 en ambos os sentidos. A DGT investiu 873.127,15 euros neste proxecto.

COLISIÓNS CO VEHÍCULO QUE VAI DIANTE

O departamento que dirixe Pere Navarro argumentou que a maioría dos sinistros que se dan en zonas de néboa adoitan ser colisións co vehículo que vai diante por non respectar, entre outras cuestións, a distancia de seguridade. “Con este fenómeno meteorolóxico adverso, a visibilidade redúcese e ademais, o firme pode estar húmido e reducirse a adherencia”, lembrou.

En concreto, destacou que en 2021 (datos provisionais) en ámbito DGT (España excepto Cataluña e País Vasco) e con néboa no momento do sinistro producíronse 324 accidentes con vítimas, nos que se rexistraron 501 vítimas, dos cales 13 faleceron.

No tramo onde se actuou coas balizas en Galicia, o 26 de xullo de 2014 produciuse un accidente múltiple, con colisións en cadea por causa deste fenómeno, con 40 vehículos implicados e no que faleceu unha persoa.

A AUTOVÍA DO CANTÁBRICO, UNHA VÍA SEGURA E ABERTA

Segundo informou a Delegación do Executivo en Galicia, José Miñones destacou a aposta do Goberno central por facer a autovía do Cantábrico unha vía segura e aberta ao tráfico combinando as innovacións en seguridade viaria coa implementación das solucións experimentais de apoio á condución e de minimización das néboas. “Unhas solucións marcadas por un denominador común: a innovación”, insistiu.

Lembrou que desde o ano 2015 o Goberno investiu 10 millóns de euros en diferentes melloras da seguridade viaria neste tramo e concluíu que estas medidas e as solucións técnicas que determine o Ministerio de Transportes, “non só reducirá os peches senón que, cando haxa néboa, os condutores e condutoras poderán dispor de máis referencias para ter unha travesía máis segura”.

RESPOSTAR

Please enter your comment!
Please enter your name here