A Organización de Produtores Pesqueiros do Porto de Burela e Paradores presentaron en Santiago de Compostela a cuarta edición da súa campaña “Orixe & Destino Galicia”: a Pescada D& Burela percorrerá 10 restaurantes da rede de Paradores situados en diferentes roteiros xacobeos.
O acto de presentación e firma do convenio de colaboración entre OPP-7 Burela e Paradores tivo lugar este venres 15 de xullo no Parador de Santiago de Compostela Hostal dos Reis Católicos e contou coa participación de Antonio Basanta, Director Xeral de Pesca de Galicia, Sergio López, xerente de OPP Burela, Miguel Neira, xerente de Armadores de Burela, e Esther González, subdirectora do Parador de Santiago.
Trátase do cuarto ano consecutivo no que OPP-7 Burela, en colaboración coa rede de Paradores de Turismo de España, lanza esta iniciativa que combina a gastronomía, a calidade do produto pesqueiro de Burela e a importancia da Orixe e o Destino Galicia, vinculado todo iso cos diferentes roteiros do Camiño de Santiago, especialmente este ano ao coincidir de novo con “Ano Xacobeo”.
Esta promoción denomínase “Orixe & Destino Galicia” porque a pescada sae da lonxa de Burela e volve a Galicia seguindo o Camiño de Santiago a través dos restaurantes de paradores que están situados en diferentes roteiros xacobeos: o Camiño Catalán, o Camiño Mozárabe, a Vía da Prata, o Camiño de Madrid, a Ruta de la Lana, o Camiño do Ebro, o Camiño Francés, o Camiño Portugués e o Camiño de Fisterra.
O protagonismo da campaña volve ser para a estrela da lonxa de Armadores de Burela, que tamén colabora nesta iniciativa: a pescada do pincho; e desenvolverase durante dez semanas nos restaurantes de dez paradores, que ofrecerán diferentes receitas especiais elaboradas polos seus xefes de cociña.
Nove roteiros xacobeos do Camiño de Santiago, dez Paradores, nove provincias, oito comunidades autónomas e o mesmo orixe e destino: Galicia.
O “Roteiro Xacobeo da Pescada do Petisco de Burela” 2022 inicia o seu Camiño este mesmo fin de semana no Parador de Santiago de Compostela e despois atravesa de leste a oeste e de sur a norte a península ibérica cada fin de semana a través dos paradores de Vic-Sau (Barcelona, Cataluña), Gibralfaro (Málaga, Andalucía), Trujillo (Cáceres, Estremadura), Chinchón (Madrid), Sigüenza (Guadalaxara, Castela A Mancha), Calahorra (A Rioxa), Lerma (Burgos, Castela e León), para entrar en Galicia desde o sur polo Parador de Baiona (Pontevedra) e finalizar o Camiño chegando ao “fin da terra” no Parador Costa da Morte (Muxía, A Coruña).
O xerente de OPP-7, Sergio López, sinalou a importancia de Burela como capital española e europea da pesca da Merluza do Pincho, que destaca como un produto pesqueiro de primeira calidade, un peixe branco rico tanto na cociña clásica como máis elaborada, e unha auténtica xoia da gastronomía que representa un alimento ideal para dietas equilibradas e un estilo de vida saudable.
A subdirectora do Parador de Santiago de Compostela, Esther González, destacou un ano máis esta campaña como exemplo de gastronomía sostible, así como a importancia dos produtos gastronómicos na rede de Paradores, que aposta por unha cociña de proximidade, tradicional e de primeira calidade, tres requisitos que cumpre a pescada do petisco de Burela. Paradores agradeceu a ABSA e OPP Burela esta iniciativa de promoción e á Consellería do Mar o seu apoio coa marca Galicia, que relaciona aos produtos pesqueiros galegos cos roteiros do Camiño de Santiago.
Finalmente, o Director Xeral de Pesca da Xunta de Galicia, Antonio Basanta, mostrouse agradecido de poder apadriñar esta nova edición dunha campaña de éxito e puxo á pesca de Burela como exemplo non só de máxima selectividade, xa que se pesca unha a unha con anzol, senón tamén certificada coa ecoetiqueta “Pescaenverde” polo seu baixo impacto ambiental, tanto por unha baixa pegada de carbono como por unha alta taxa de retorno enerxético.
O Director Xeral destacou o papel dos sectores da restauración e o turismo gastronómico na promoción do Xacobeo 21-22, pero tamén o efecto que o propio Camiño ten como promoción dos produtos do mar de Galicia para “valorizalos e darlles o recoñecemento que merecen”.
Tras a presentación ofreceuse nun dos patios do Hostal dos Reis Católicos unha degustación con receitas de Pescada do Petisco de Burela, produto estrela da lonxa de Burela e que será de novo a protagonista desta campaña, que vive a súa primeira etapa este mesmo fin de semana en Santiago de Compostela.
Esta acción da Organización de Produtores Pesqueiros do Porto de Burela inclúese no seu plan de produción e comercialización, realízase en colaboración con Armadores de Burela e está cofinanciada pola Xunta de Galicia e o FEMP.