O primeiro tren turístico de luxo de España, o Transcantábrico, cumpre 40 anos con máis de 1.500 viaxes e 60.500 viaxeiros. Na tempada 2023, que empeza este sábado, volverá percorrer as paisaxes da Cornixa Cantábrica.
O Transcantábrico realizou 1.511 saídas de oito días de duración cada unha nestes 40 anos, cun total de 60.510 pasaxeiros (80% deles do ámbito internacional) e 10.577 pernoctaciones a bordo do tren.
Ao longo deste catro décadas, o Transcantábrico, que realiza os seus percorridos polas paisaxes máis espectaculares da Cornixa Cantábrica, consolidouse como modelo para outros trens turísticos de luxo e favoreceu que se coñezan paisaxes, pobos e monumentos do norte de España, o que contribuíu ao desenvolvemento turístico da zona.
A partir de hoxe o Transcantábrico Gran Luxo volve circular pola Cornixa Cantábrica para ofrecer unha viaxe de oito días (sete noites) entre San Sebastián e Santiago de Compostela.
A composición actual do tren é de sete coches cama, catro coches salón e un coche cociña. A súa capacidade máxima é de 32 prazas distribuídas en 14 suites dobres que poden ser utilizadas tamén en triplo. Ademais, dispón de comedor, salón pub e un coche bar.
A primeira viaxe do Transcantábrico realizouse a finais de xullo de 1983 entre León e Matallana de Torío. O nome do tren inspirouse na obra homónima do escritor leonés Juan Pedro Aparicio, que relataba unha viaxe do Hullero, o antigo tren de pasaxeiros que circulaba diariamente entre León e Bilbao pola histórica liña de La Robla, creada orixinariamente para transportar carbón das concas leonesas e palentinas ata as factorías siderúrxicas bilbaínas.
Para a construción do Transcantábrico rescatáronse e remodelaron para adaptalos ao novo uso coches antigos, algúns de gran valor histórico, que estaban almacenados en diversos talleres e hangares.