Os ministros de Pesca da Unión Europea adoptaron este luns unha posición máis flexible que a do Parlamento Europeo con respecto á posible instalación de cámaras a bordo de buques pesqueiros como medida de supervisión e avogan por que só sexa unha opción máis en barcos de máis de 24 metros de eslora que presenten un “grave risco” de incumprimento da obrigación de desembarque.
Os Vinte e sete fixaron as súas liñas vermellas para a actualización do regulamento de control pesqueiro, un feito que abre paso ás negociacións coa Eurocámara, cuxa posición quedou fixada en marzo e xerou unha onda de críticas polo seu enfoque obrigatorio con respecto á instalación de cámaras de circuíto pechado (CCTV).
Así, os gobernos europeos piden que aqueles barcos cunha eslora igual ou superior a 24 metros e que “presenten un grave risco de incumprimento da obrigación de desembarque teñan instalado a bordo un sistema de seguimento electrónico remoto operativo”. Este sistema “será capaz de levar a cabo un seguimento e un control eficaces da obrigación de desembarque” e non se limitará a cámaras de televisión, posto que tamén “poderá incluír sistemas de geoposicionamiento e sensores”.
Esta posición contrasta coa que defenderán os eurodeputados nas próximas negociacións, posto que no seu caso piden que se obrigue a instalar cámaras de videovixilancia a unha “porcentaxe mínima” de buques de máis de doce metros de eslora que presenten un “risco grave de incumprimento” da obrigación de desembarque.
Ademais, a diferenza dos Vinte e sete, o Parlamento Europeo tamén reclama que as cámaras de circuíto pechado de televisión deberían imporse en casos de infraccións graves como sanción e introduce un sistema de incentivos para fomentar a súa instalación.