A Plataforma Sanitaria da Mariña anuncia que a Unidade Móbil de Axuda coas Reclamacións (UMAR) desplazarase ao centro de saúde de Barreiros o vindeiro martes 5 de xullo no seu horario habitual, de 11 a 13 horas, en resposta á grave situación pola que está a pasar, sen pediatra que substitúa as vacacións do titular e coa baixa de longa duración dunha médica de familia tamén sen substituir.
NON SE SUBSTITÚEN AS VACACIÓNS DO PEDIATRA
No caso do pediatra, compartido con Mondoñedo e Lourenzá, desde o día 1 ata o 17 de xullo as tres poboacións carecerán deste servizo pola decisión de non substituílo. A situación é grave e reiterada no tempo, xa que cada vez que o profesional colle un permiso ou unha baixa, a consulta pecha, quedando sen servizo de pediatría. Isto significa que a totalidade das revisións de neno san, a consulta a demanda por enfermidade e as urxencias deixan de prestarse, tendo que utilizar os servizos de urxencias se é preciso ou acudindo a pediatras privados se poden permitirse pagar a consulta.
A BAIXA DUNHA MÉDICA DE FAMILIA SEN CUBRIR DESDE HAI MESES
As cousas non están moito mellor no caso de médicos de familia, pois dos tres que hai o habitual é que solo estén dous, xa que a terceira leva meses de baixa sen ser substituída; se acaso, algún día envían un reforzo. A traducción práctica é que dous profesionais teñen que atender o cupo da médica ausente, sobrecargandose de traballo , o que redunda nunha diminución da calidade asistencial e aumenta a posibilidade de cometer erros. Esta situación viuse en numerosas ocasións agravada cando algún dos dous profesionais causou baixa ou tivo algún permiso e a totalidade da poboación de Barreiros dependía dun/ha soa profesional. A piques de recibir gran cantidade de turistas que triplicarán a súa poboación, “a asistencia sanitaria quedará no mellor dos casos en mans de dous médicos, pois tampouco teremos médico de desprazados este verán “- comentan desde o colectivo.
Desde a Plataforma Sanitaria da Mariña animamos aos e ás veciñas de Barreiros a que se acheguen ata o centro de saúde a facer a súa reclamación pois , segundo nos explica a súa coordinadora, Montse Porteiro, “ se gran parte da poboación reclama o que lle corresponde ou reivindica unha atención sanitaria digna e de calidade a resposta da administración cambia radicalmente”.