O Parlamento de Galicia aprobou este mércores durante o Pleno unha Proposición Non de Lei que insta á Xunta a facer “unha aposta firma e decidida, real e efectiva” pola VAC Costa-Norte, dialogando cos municipios polos que transcorre esta infraestrutura, así como todas as accións precisas para finalizar e pór en funcionamento todos os tramos da vía de Alta Capacidade Costa Norte Ferrol-San Cibrao, no menor tempo posible”.
No texto aprobado recóllese tamén unha petición para que a Administración autonómica diríxese ao Goberno central de forma que este execute a obra de emerxencia consistente no arranxo da estrada N-642, tras a focha no seu firme entre Burela e Cangas de Foz; e faga unha aposta “decidida, real e efectiva” pola construción e execución da A-74 entre Barreiros e San Cibrao.
A deputada do grupo socialista Patricia Otero, que presentou a proposta, pediu ao deputado popular José Balseiro que “deixen de mentir á xente” ao dicir que o concello de Viveiro está en contra da Vía de Alta Capacidade, cando xa actuou en favor da mesma”. Así, reclamou “pasar das promesas aos feitos” aos gobernos das administracións autonómica e central coas infraestruturas da comarca lucense da Mariña.
“COMARCA ESQUECIDA”
A propia parlamentaria recoñeceu que “nin o PP, nin o PSOE poden sacar peito” respecto da Autovía da Mariña, dado o “abandono” durante décadas a este territorio. Na mesma liña expresouse o nacionalista Daniel Castro, que lembrou que xa en 2007 díxose que o corredor estaría finalizado, “o que demostra que estas comarcas sempre son esquecidas”.
Castro avogou por unha Mariña “conectada”, o que tamén repercute nas empresas. “Ir a Madrid é moi importante, pero á xente o que lle importa no seu día a día é chegar rápido de Ribadeo a Viveiro”.
“SÁNCHEZ NON O PODE FACER PEOR CON GALICIA”
Por último, o deputado popular José Balseiro puxo o foco no Goberno central e nos socialistas galegos, aos que acusou de non ter interese nas infraestruturas de Galicia. “Só lles importa tapar as vergoñas do Goberno de Madrid. Só se acordan cando a alternativa ao derrube é a autovía da Mariña, da que só existe unha liña no papel”, sinalou.