A subdelegada do Goberno en Lugo, Isabel Rodríguez, informou de que as actuacións para baleirar a balsa de auga na N-642 finalizarán este luns, traballos aos que lle seguirá unha análise da situación para as solucións definitivas.
Mentres, a conselleira de Infraestruturas, Ethel Vázquez, urxe o Ministerio de Transportes soluciones para unha zona na que este viario é clave para o transporte que chega á Mariña, incluída Alcoa.
Rodríguez, que precisamente presidiu este luns a xunta de seguridade local á mantenta dun rally, lembrou que desde este domingo habilitouse un paso por un carril da estrada nacional para “evitar que os veciños tivesen que dar unha volta” para entrar en Burela, unha ‘volta’ que supuña uns 68 quilómetros, “máis dunha hora” en palabras da conselleira Ethel Vázquez.
Isabel Rodríguez destacou que este paso, regulado con semáforos, está a permitir unha circulación “con fluidez”, a cal foi confirmada a Europa Press pola Policía Local á primeira hora deste luns.
Na xornada deste luns está previsto que finalicen os traballos de baleirado da balsa de auga e, a partir de aí, os técnicos do Ministerio de Transportes valorarán “por que se produciu o embalsamiento” e darán as solucións en próximos días.
A subdelegada do Goberno rexeitou datas concretas para a fórmula definitiva, posto que “primeiro” hai que saber “por que se produciu o embalsamento e como están as drenaxes”, para logo “valorar os traballos que hai que facer” na nacional, “priorizando sempre a situación dos cidadáns”.
Ademais, Isabel Rodríguez defendeu que o Goberno “está a impulsar” a construción das vías para que a Mariña teña unha nova infraestrutura, pero “estaba metida nun caixón”, e sobre o corredor proxectado indicou que “non é problema” do Ministerio, senón que o “tiña previsto a Xunta”.
NON HAI ALTERNATIVA
Pola súa banda, a titular de Infraestruturas da Xunta apuntou que o “corte total” da N-642 “evidenciou que non hai alternativa” e advertiu do “impacto social e económico de gran calibre” que supón a deterioración desta vía, posto que é unha vía de paso ao hospital de Burela, ao porto e tamén á zona de Alcoa.
“O que procede é que o Ministerio de Transporte concrete a planificación para a rehabilitación e reconstrución total da N-642”, manifestou Ethel Vázquez, en declaracións aos medios, en Pereiro de Aguiar.
A titular das estradas galegas destacou que “grazas aos medios habilitados pola Xunta”, que estivo “a disposición” do Ministerio de Transportes e “ofrecendo o equipo, material e maquinaria” da Axencia Galega de Emerxencias, que foron “fundamentais para que non fose a máis e ter este luns un tráfico alternativo”.
Así as cousas, Ethel Vázquez afirmou que “nunha zona onde non hai” unha alternativa de estrada, o Ministerio de Transportes “debe concretar e axilizar” a reparación e o “mantemento da mobilidade” adecuada.
PSDEG
Pola súa banda, o portavoz dos socialistas no Parlamento galego, Luís Álvarez, indicou que a situación “era impredicible”, pero que a administración estatal “tardou dous días en resolver a situación de corte de tráfico, algo que contrasta co que pasou na estrada do Courel”.
En rolda de prensa este luns, o deputado lucense lembrou o esborralle dunha galería subterránea nunha canteira de lousa, que provocou o derrube dun tramo da estrada LU-651 en marzo, que une Folgoso do Courel con Quiroga. Así, indicou que a Xunta “tardou seis meses en habilitar unha solución provisional”.
Deste xeito, insistiu en que “está ben que a Xunta pida axilidade ao Estado”, pero que non debería ter “pendentes aos veciños do Courel”, xa que “non se sabe cando se vai a pór de novo en funcionamento a estrada en concreto”.
O PP LÉVAO AO CONGRESO
Mentres, os deputados populares Jaime de Olano e Joaquín García Díez rexistraron preguntas no Congreso para interrogar ao Goberno de Pedro Sánchez polas causas do corte da estrada e as actuacións previstas para recuperar o tránsito “nunha infraestrutura de vital importancia para A Mariña”.
Así, os populares mostraron a súa “preocupación” pola seguridade dos usuarios da vía e queren saber se “está garantida ao longo de toda a vía” e se os desvíos son viables atendendo ao volume e peso dos vehículos.
Nas súas iniciativas, piden que o Ministerio de Transportes explique as actuacións previstas e o prazo temporal para solucionar o problema e recuperar o tránsito normal. Sobre a apertura dun carril regulado por semáforo, preguntan se tiveron en conta as horas de máxima afluencia e se se barallou que houbese axentes de tráfico nos momentos de máis intensidade de circulación.