Ana Martínez, José Luis Ramudo (EFE). José Martínez, armador do ‘Carla‘, decidiu o 23 de marzo facer a proba de coronavirus á súa tripulación. O resultado debía estar en 30 horas, pero chegou o domingo desa semana. Un positivo recibido na mar obrigounos a tomar porto. Están en Burela, en Lugo, e confinados nun palangreiro atracado.
As súas condicións de traballo son normalmente durísimas, pero máis cando o horizonte deixa de ser unha certeza, como é o caso. O que descoñecía este home natural de Cudillero, en Asturias, era que esa saída ía ser tan arriscada.
UN MARIÑEIRO ASTURIANO, POSITIVO NA PRIMEIRA PROBA
“Fun a unha clínica privada para o test, por decisión miña. E o que me comentaron é que si nun prazo de 24 ó 30 horas como máximo non me avisaban, era que non había problema, que todo perfecto, vaia”, indica. Pero non. O 29 contactaron con el. Mal augurio. Un dos 16 si ten o virus. Tratábase dun compañeiro seu que é de Avilés.
“Ninguén o esperaba. Ningún tivo ter febre, nin outro síntoma, nada. O suposto contaxiado tampouco”, conta a Efe desde cuberta. A embarcación, de pavillón francés, inmobilizada na dársena, atópase precintada: “Garda Civil. Non pasar“, reza a cinta. Nunca se imaxinaron nestas.
DEZASÉIS NEGATIVOS NO SEGUNDO TEST
Sometéronse a un segundo exame, o de maior fiabilidade, PCR, e todos deron negativo. O capitán, galo, toma a temperatura a todos polo menos dúas veces en cada xornada. Nin unha décima.
Así as cousas, como as familias de toda a dotación “teñen un costume, que é comer”, Martínez puxo sobre a mesa a opción de saír pescar, a caladoiros situados a oitenta millas da costa galega, entre España e Francia, para que ante un eventual infortunio puidesen chegar a terra rapidamente. Non se lles permitiu.
SANIDADE EXTERIOR CRE NECESIARIO O CONFINAMENTO
Sanidade Exterior mostrouse contraria. Os seus inspectores decretaron cumprimento da corentena, a cal finalizaría o próximo 27. Unha vez pasado ese tempo, si se podería ordenar loxicamente a libre práctica do buque, que entón volvería moverse, a balancearse, e a retomar as súas tarefas de pesca.
Pero, polo momento, de acordo co informe emitido polos técnicos de Sanidade Exterior, o organismo dependente do Ministerio de Sanidade que se fixo cargo de xestionar a situación do pesquero e que é a máxima autoridade, as persoas que se atopan a bordo deberán desembarcar e cumprir o que resta fóra.
Fernando Otero, o capitán marítimo de Burela, foi explícito nas súas declaracións á prensa: “A Capitanía Marítima non pode autorizar a súa saída polo informe negativo de Sanidade Exterior”.
LONXE DAS SÚAS CASAS
Igual de clarificador reaccionou á pregunta de por que tampouco poden regresar aos seus fogares: “Non é viable, dado que viven en lugares moi dispares” de Asturias, Portugal e Galicia, exemplificou.
“O máis lóxico”, comentou, é que cumpran co encerro nun hotel, pensión, residencia ou ata na propia Casa do Mar da zona, posibilidades todas elas que están agora mesmo en estudo.
O alcalde burelense, o socialista Alfredo Llano, agarda que todo transcorra do mellor xeito posible, porque aínda que dea “pena” o caso, ante a maior urxencia de saúde pública “un non é un non, e nada que rascar”.
O ARMADOR VALORA ACUDIR Á XUSTIZA
Isto último non é o que opina Martínez, que amaga cun novo cartucho. Puxo todo en mans dun avogado. “Non deixan funcionar a un barco san. E agora nun establecemento hoteleiro ou outro suposto similar? Rotundamente non. A xente quere estar a bordo. Perdemos moito diñeiro. Pero hai trinta metros para poder pasearse, respirar e ver”, remarca.
BURELA, O ESCENARIO
Observar Burela, un pequeno pobo costero situado a beiras do mar Cantábrico ao que en 1968 chegaron inmigrantes caboverdianos, a cuxa ronsel ir sumando senegaleses, peruanos, indonesios, e, así, ata as 42 nacionalidades que conviven hoxe entre as súas preto de 10.000 habitantes.
Non en balde, este municipio, un dos máis pequenos de Galicia -7,8 quilómetros cadrados- é o perfecto exemplo do impacto positivo da inmigración na economía e a demografía. No 2017 foi o único concello da provincia que presentou un saldo vexetativo positivo. Agora no seu peirao está o ‘Carla’. E falta por ver cal será a súa folla de ruta.